Vespa Elettrica

Over op elektrisch: Ga jij een Vespa Elettrica kopen?

Terwijl er steeds meer elektrische auto’s op de weg komen, is het aantal elektrische scooters nog beperkt. De omslag begint te komen, maar veel mensen kiezen nog steeds voor een ‘ouderwetse’ 4-takt motor in plaats van een e-scooter. Nu kun je de nieuwe Vespa Elettrica kopen, de eerste volledig elektrisch aangedreven Vespa. Is dit de ‘Tesla met twee wielen’ waar we zo lang op gewacht hebben?

Vespa-Elettrice-leasen

Alles wordt elektrisch

In welk jaar reed de eerste auto op elektriciteit in Nederland? Dat was in 1834, in een voertuig dat gemaakt werd door professor Sibrandus Stratingh uit Groningen. Samen met zijn assistent Christopher Becker ontwikkelde hij een kleine elektrische wagen die werd aangedreven door elektrische cellen die niet oplaadbaar waren. Dat is dus bijna twee eeuwen geleden! Toen brandstof goedkoper en praktischer bleek werd de ontwikkeling van dit soorten voertuigen nagenoeg stilgelegd. De auto-industrie wilde er niet echt aan, kijk maar eens de documentaire “Who killed the electric car?”. Met nieuwe merken zoals Tesla is de ontwikkeling in een stroomversnelling terechtgekomen, en nu komen ook de bekende merken met hun eigen e-auto’s. En zo gaat het ook een beetje met e-scooters.

Vespa-Elettrica-kopen

Wie gaat er aan kop?

Het zijn ook bij scooters de minder bekende fabrikanten die vooraan staan wat betreft de uitrol van e-scooters. Merken als IVA, Lifan, Gomax en Nimoto hebben al jarenlang volledig elektrische scooters op de markt. De prijzen beginnen op een acceptabel niveau te komen, je betaalt niet gek veel meer dan een model met benzinemotor. De actieradius is nog een stuk minder, de e-scooter zal dus regelmatig aan de lader moeten. Maar het was toch een beetje wachten op hét grote scootermerk uit Italië. Nu kun je de Vespa Elettrica kopen, een volledig elektrische scooter met alle luxe die je van dit Italiaanse merk mag verwachten, en nog meer…

Vespa Elettrica kopen

Laten we eerlijk zijn over de Vespa Elettrica; goedkoop is deze e-scooter beslist niet. Deze scooter uit de Piaggio fabriek biedt dan ook alle features en luxe die je bij een premium scooter mag verwachten. De stalen overkapping, de ongeëvenaarde wielophanging, constructie kwaliteit en comfort zijn gebleven, en uitgebreid met een TFT kleurenscherm, het Vespa Multimedia Platform én uiteraard een accu die deze scooter in beweging brengt. En daarbij zijn ze niet over één nacht ijs gegaan.

Standaard met snellader

Wanneer je de ontwikkelingen bij e-auto’s een beetje volgt, weet je waarschijnlijk wel dat er verschillende manieren zijn om de accu op te laden. Met standaard laden mag je gerust een nacht of meer uittrekken om de batterij weer vol te krijgen, maar met snelladen kun je de accu in enkele uurtjes weer grotendeels bijladen. Snelladen gaat tot pakweg 80%, vervolgens laadt de accu langzaam verder om de levensduur van de batterij te sparen. Deze technologie is ook in de Elettrica toegepast, dan wordt ook direct duidelijk waarom de Vespa Elettrica niet goedkoop is. Je kunt namelijk de accu in slechts één uur tijd tot 80% opladen, in drie uur wordt het resterende deel geladen. Je hoeft de scooter dus niet de hele nacht aan het stopcontact te hangen.

Liever een Vespa Elettrica leasen?

Je mag best weten dat wij ook even schrokken van de prijs, zelfs al wordt dit ruimschoots goedgemaakt door de moderne features en de geavanceerde technologie. Als je net als ons graag in het bezit komt van de beste e-scooter die momenteel verkrijgbaar is, dan is een Vespa Elettrica leasen ook een optie. Betaal deze scooter in maandelijkse termijnen, dan is het toch een minder bittere pil om te slikken. En profiteer direct van alle voordelen die elektrisch rijden te bieden heeft. Nooit meer tanken, geruisloos rijden, minder onderhoud en ultieme luxe.

963